2 شاپ می 1 ثبت آگهی رایگان ماشین در بوق 3 خرید از فروشگاه پرزگیر دوکاره arso لوازم آشپزخانه دکوراسیون پرزگیر لباس mic آشپزخانه قیمت امروز ماشین بوق
حذف در پنل کاربری [X]
فولاد ضد زنگ در مقابل فولاد گالوانیزه

فولاد ضد زنگ در مقابل فولاد گالوانیزه

گالوانیزه کردن - روی به عنوان رنگ کار

فولاد گالوانیزه مقاوم در برابر خوردگی است زیرا به طور معمول روی ، دارای حرارت گرم است. در حقیقت ، این فرآیند ، فولاد را در یک لایه نسبتاً غیرمجاز جلیقه می کند. این به آن اساساً همان خصوصیات مکانیکی مانند کار رنگ را می دهد. و دقیقاً مانند کار رنگ ، اگر فولاد گالوانیزه را خراش دهید (یا از طریق آن سوراخ کنید ، یا از طریق آن بریدید) ، لایه داخلی را در معرض خوردگی قرار می دهید.


ضد زنگ - خود درمانی و دائمی

خصوصیات فیزیکی فولاد ضد زنگ کاملاً متفاوت است. این مقاوم در برابر خوردگی به دلیل اثر مولکولی به نام غیرفعال بودن است که در آن مولکولهای اکسید کروم بلافاصله هر چقدر خراش یا برش فلز را "بهبود بخشند" ، مهم نیست. می توان گفت ، فولاد ضد زنگ در برنامه های کاربردی دریایی خاصی تجزیه می شود. یا در غیر این صورت در صورت وجود اسیدهای بسیار قوی. اما باستان شناسان غالباً آن را جزء معدود مواد دائمی می دانند که بشر می تواند ایجاد کند. اگر یک تیر یا کانال ضد زنگ را که در جنگل نشسته است ، بگذارید ، می توانید طی یک میلیون سال دوباره برگردید و هنوز هم خوب خواهد بود.


ساختمان ضد زنگ

کار فلزات

فولاد ضد زنگ روز به روز محبوب تر می شود و بیشتر سازندگان راحت کار می کنند با ضد زنگ. سازه های ضد زنگ باعث می شود در دسترس بودن شکل های ضد زنگ مسئله ای نباشد. جوشکاری آن نسبتاً آسان و ایمن است. در مقابل ، فولاد گالوانیزه وقتی جوشکار کار می کند یا حتی آن را قطع می کند ، بخار بسیار سمی تولید می کند. با این حال ، توجه بیشتری به تهویه و ایمنی تنفس می کند.


زیبایی شناسی و نگهداری

سازه های ضد زنگ می توانند اعضای فولادی را در قالب های مختلف ارائه دهند. ظرافت ذاتی این فلز امکان انعطاف پذیری بیشتری را در طراحی ایجاد می کند ، در حالی که فولاد گالوانیزه (خارج از زیرساخت بزرگراه) معمولاً پنهان است. علاوه بر این ، چندین کارخانه‌ی احتمالی آسیاب برای فولاد ضد زنگ وجود دارد ، زیرا هیچ گونه خطر آسیب دیدن یک پوشش مقاوم در برابر خوردگی وجود ندارد. ما می توانیم آن را با یک برس یا ساندور بافت کنیم. علاوه بر این ، ما می توانیم آن را به انتهای آینه صاف کنیم ، یا آن را مات بگذاریم. همیشه ضد زنگ خوردگی ندارد و می توان آن را با الکل یا محصولات سفارشی تمیز کرد.


مقاومت از جنس استنلس استیل و گالوانیزه

درنهایت ، هرگونه ساخت و ساز فلزی باید مسئله قدرت را در نظر بگیرد. خصوصیات مکانیکی فولاد ضد زنگ (به طور خاص ، منحنی فشار استرس آن) با فولادهای معمولی که وارد اعضای ساخت و ساز گالوانیزه می شوند ، تفاوت قابل توجهی دارد. در مقایسه با اکثر فولادهای کربنی ، فولاد ضد زنگ از نظر عملکرد بالاتر است. این مقاومت در برابر تغییر شکل بیش از سایر فولادها است. همچنین همانطور که اکثر فولادهای کربن انجام می دهند ، همه به یکباره خراب نمی شوند.


نتیجه

تصور کنید که خودتان مواد را برای یک پروژه در مرحله طراحی یک کار انتخاب کنید. باید طول عمر و دوام را در نظر گرفت. علاوه بر این ، باید در مورد هزینه های جایگزینی آینده فکر کرد. در حالی که در ابتدا ممکن است گالوانیزه ارزانتر به نظر برسد ، اما در پایان با هزینه های جایگزینی ، مجدداً تمیز کردن و تمیز کردن می تواند هزینه بیشتری داشته باشد. فولاد ضد زنگ بهترین انتخاب است و این هزینه های اضافی را از بین می برد. برای کمک به انتخاب مواد در پروژه بعدی خود ، امروز با سازه های ضد زنگ تماس بگیرید.


0 تومان